מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    מיתוסים נפוצים לגבי אישור לפי סעיף 46א' לעמותות

    אישור לפי סעיף 46א' לפקודת המס הוא אחד האישורים החשובים, הוא מקנה החזר/זיכוי מס לתורמים של עמותה/חברה לתועלת הציבור, המוכרת כמוסד ציבורי ומחזיקה באישור זה בתוקף.

    האישור החשוב הזה מהווה הטבת מס לכל תורם, מה שמאפשר לתרום סכומים גדולים יותר של כסף ובנוסף לגרום תורמים פוטנציאליים לתרום גם הם בידיעה שהם מקבלים את ההטבה.

    אישור סעיף 46א' בתוקף מעניק לעמותה קרנות אשר מחלקות מענקים ונותנים תמיכה לעמותה דבר חובה והכרחי לקיום עמותה. כיום, עמותות רבות מקבלות ידע שגוי בטיפול וקבלת האישור ורובן מתייאשות בתהליך. חלקם מפיצות גם מידע כוזב בעקבות החוויה האישית שלה.

    אנחנו במרכז לניהול עמותות שמענו את כל הסיפורים, הדעות והאגדות שעלו ועכשיו זה הזמן לנפץ כמה.

    1. כולם יכולים לקבל את האישור.

    לא. מדיניות רשות המיסים היא לא לאשר עמותות ללא זיקה לישראל או עמותות שהן "מועדון סגור", עמותה שפועלת מחוץ לישראל או שמתנהלת ומתאימה לכזאת בעלת פעילות עסקית ואי עמידה בכלל המבחנים ומדיניות הרשות. למי כן? לעמותות העוסקות במטרות המנויות בסעיף 9(2) לפקודת מס הכנסה כלומר עמותות העוסקות בדת, תרבות, חינוך, בריאות, סעד, ספורט וכיוצא בזה או במטרות שהתווספו והתקבלו בהתאם לאישור שר האוצר.

     

    1. אפשר להגיש בקשה רק אחרי שנתיים מההקמה.

    אם שמעתם את זה כנראה שביררתם אצל עמותה פעילה ולא עם המרכז לניהול עמותות כיוון שפעם הדבר היה נכון. בעבר, דרישות רשות המיסים היו כאלו שרק עמותה עם פעילות של מעל לשנתיים לפחות יכולות להגיש בקשה ולקבל אישור סעיף 46א'.

    הבקשה הזאת במשך השנים קוצרה לשנה אחת בלבד מה וגם כיום ניתן להגיש מסמך מרשם העמותות כאישור ניהול תקין ולקבל אישור לפי סעיף 46א' זמני לשנה אחת שלאחריה תצטרכו להאריך את אישורה.

     

    1. אפשר לקבל תרומה דרך עמותה אחרת המחזיקה באישור לפי סעיף 46א'

    הדבר הוא לא חוקי ואסור על פי חוק לקבל תרומות המועברות דרך צד שלישי לרבות עמותה אחרת. הדבר מסכן את שתי העמותות וחושפת אותם לסכנה מול גורמי האכיפה.
    דבר זה מתקשר לסעיף הקודם כיוון שאחת מדרישות רשות המיסים בקבלת אישור לפי סעיף 46א' היא חיוב העמותה לא לתקצב ולתמוך בעמותה אחרת ללא אישור לפי סעיף 46א'. אי עמידה בדרישה זו או בדרישה/התחייבות אחרת של רשות המיסים תגרור שלילת רישיון ואף הליך משפטי אל מול שתי העמותות

    1. עמותות ללא אישור לפי סעיף 46א' אינן יכולות לגייס תרומות

    כל עמותה רשאית לקבל תרומה, כל עוד הוציאה עליה קבלה כמובן. אישור על פי סעיף 46א' מעניקה הטבה בעיקר לתורם לכן היא כה חשובה והכרחית לעמותה. אפשרויות החשיפה בשני המקרים גם עם וגם בלי אישור לפי סעיף 46א' הם בלתי מוגבלות וכל עמותה רשאית לחפש תורמים היכן שרק ירצו אך על פי ההיגיון והנתונים בשטח עמותות בעלות אישור לפי סעיף 46א' מקבלות חשיפה רחבה יותר, קהל תורמים רחב יותר ונדיב יותר.

     

     

    האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין ו/או חוות דעת משפטית ו/או המלצה. המידע דלעיל הינו מידע חלקי וכללי בלבד, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל