מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    לאור התרבות ביקורות מס הכנסה – ניכויים

    אנו מביאים כאן בקצרה את הכללים להוצאות עודפות בעמותות /מלכרי"ם.

    שימו לב הוצאות עודפות הינן הוצאות שהעמותה / מלכ"ר מוציאה ואינן מותרות לניכוי מההכנסות על פי פקודת ותקנות מס הכנסה. 

    מוסד ציבורי חייב מס בשיעור של 90% מגובה ההוצאות העודפות.

    ניתן לחלק הוצאות אשר אינן מותרות לניכוי

    1.   להוצאות בעלות אופי אישי המטיבות עם מוטבי הארגון (עובדים, ספקים, לקוחות) – הוצאות אשר ניתן ליחס אותם ספציפית למוטב כשהוא, וניתן לחייבה במס אצל המקבל, כגון תשלום רכב ליסינג לעובד מסוים. ובכך זה יהפוך לתוספת שכר ולהוצאה מוכרת במס.
    2.    להוצאות אחרות שאינן בעלות אופי אישי – הוצאות אשר לא ניתן ליחס אותם כמו מסיבות וטיולים לעובדי העמותה.- יש לשלם עבורה מקדמה בשל הוצאות עודפות. הוצאות אלה ותשלום המקדמות בגינן ייבדקו במהלך בקורת ניכויים על ידי מפקח

    להלן ההוצאות שאינם מוכרות ע"י מס הכנסה ותצטרכו לשלם עליהם מס ומקדמות.

    1.      כיבוד בכתלי העמותה – כיבוד כגון: פירות וירקות העונה, שתייה חמה וקרה, עוגיות , עוגות,  בורקסים, פיצוחים וחטיפים-בצירוף סרט  קופה רושמת. מס הכנסה מכיר ב 80%. זה נכון גם לגבי TAKE AWAY מבתי קפה ומסעדות- חייב בפירוט קופה רושמת ויכלול רק שתייה חמה וקרה, עוגיות, עוגות, פיצוחים וחטיפים.

    2.      הוצ´ אש"ל בארץ – פיצות, סלטים, ארוחות  וכד´ אינם מוכרים. (ההוצ´ אינה מוכרת גם אם מדובר בתורמים…).

    3.      מתנות – לעובד, ספק/לקוח   בעל קשר עסקי עבור אירוע אישי –חתונה, בר מצווה , בת מצווה, ברית. (רק עבור אירוע אישי… פרסי הצטיינות , מתנות לחג וכד´ אינם נכללים) – עד סכום של 210 ₪

    4.      הוצאות ומכשיר פלאפון, ונלווים. – מוכר רק 50 % ואם נעשה שווי שימוש בתלוש לעובד מוכר במלואו.

    5.      הוצאות טיסה לחו"ל ראו באופן נפרד מאמר הוצאות טיסה לחו"ל, מוכר  רק בגובה ובתקרות שנקבעו בתקנות מס הכנסה.

    6.      אירוח אדם מחו"ל – מס הכנסה לא יכיר בסכום שאינו סביר, בכל מקרה יש לציין שם האורח  ומס´ דרכון, מאיפה האיש, תפקידו, מספר ימי האירוח ונסיבותיו,  והקשר שלו לעמותה. (כמובן שחל גם על תורם  מחו"ל)

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל