מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    שמה הוא גורלה – חשיבות השם בהצלחת עמותה חדשה

    בעת הקמת עמותה חדשה, קיימים מספר היבטים חשובים שיש להתייחס אליהם בקפידה. אחד ההיבטים המרכזיים והמכריעים הוא בחירת שמה של העמותה. השם שייבחר לא רק יהווה את המראה החיצוני של הגוף שהוקם, אלא גם ישפיע באופן ישיר על היכולת לגייס כספים, למשוך תורמים ולהשיג את המטרות שהוגדרו.

    דרישות רשם העמותות
    ראשית, חשוב להבין את החשיבות שרשם העמותות מייחס לשם העמותה ואת הקשר שהוא מצפה לראות בין השם למטרות הגוף. במידה והעמותה מיועדת לפעול בעיר או אזור ספציפיים, ייתכן שרשם העמותות ידרוש לכלול זאת במסגרת השם עצמו. לכן, בעת ניסוח המטרות, חשוב לשים לב להגדרות הגאוגרפיות ולנסח אותן בזהירות על מנת להשאיר גמישות בבחירת השם.

    משקף את מהות העמותה
    מעבר לכך, השם הנבחר צריך לשקף ולהעביר בצורה הטובה ביותר את מהות העמותה, את ערכיה, יעדיה ומטרותיה. שם טוב וייחודי יכול לתרום רבות בהעברת מסר ברור, בעוררו עניין ציבורי ובהיותו קל לזיכרון. לא פעם, יש משמעות או קשר נפשי/סמלי מסוים בין שמה של עמותה לבין מייסדיה או לנושא עליו היא פועלת.

    בחירה מושכלת של השם
    כאשר מגיעים לשלב הבחירה בפועל של השם, קריטי לערוך מחקר יסודי תוך היוועצות עם גורמים שונים הן מתוך העמותה והן מבחוץ. יש לבדוק שהשם איננו תפוס או דומה מדי לגופים קיימים, ולוודא שאין לו משמעויות או קונוטציות שליליות בשפות ותרבויות שונות. הימנעות ממצב של דמיון לשמות אחרים חשובה להבחנה ולזיהוי נכון של העמותה.

    השלכות בחירת שם בלתי הולם
    בשלב מתקדם יותר של גיוס תרומות, התקשרות עם גופים אחרים והפצת מידע על העמותה, ייתכן והשם יתגלה כבעל השפעה מזיקה. במקרה כזה, העמותה עלולה למצוא עצמה במצב מורכב ובלתי רצוי של צורך לשנות את שמה, דבר שיפגע בה בסופו של דבר מבחינת זיהוי הציבור והיכולת למשוך תורמים ותמיכה.

    השם – כרטיס הביקור לעמותה
    לסיכום, השם שייבחר לעמותה חדשה הוא הכרטיס הביקור הראשוני שלה, ויש להקדיש מחשבה רבה והיערכות נכונה למהלך בחירתו. שם מוצלח שמשקף את מטרותיה ומעורר עניין חיובי, יכול להוות בסיס איתן להצלחה ארוכת טווח של העמותה ולהגשמת יעדיה.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל