מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    קבלות על תרומה לעמותה

    קבלות על תרומה לעמותה דרך כרטיס אשראי:

    האם העמותה נדרשת להוציא קבלות על תרומה בהעברה בנקאית או על תקבולים בכרטיס האשראי?

    לפי רשות המיסים, כל מוסד המבוקר על ידי רואה חשבון ומנהל הנהלת חשבונות כפולה פטור מהפקת תקבולים אם ה נעשה בהעברה ישירה לחשבון הבנק הכלול במערכת חשבונותיו. כלומר, על העברות מס"ב והעברות בנקאיות.

    באשר לתקבולים באמצעות כרטיסי אשראי – העמותה חייבת בהוצאת קבלה מידית בעת קבלתם. מדוע? משום שהם אינם מוגדרים כהעברה ישירה לחשבון הבנק. נדרש להוציא קבלות גם אם מדובר בהתחייבות עתידית (פריסת סכום התרומה לאורך מספר חודשים).

    ראו סעיף 19א (ד) להוראות מס הכנסה (לעניין ניהול פנקסי חשבונות) קובע:

    "נישום המנהל מערכת חשבונות על-פי שיטת החשבונאות הכפולה, המבוקרת על-ידי רואה חשבון או ברית פיקוח, רשאי שלא לערוך שובר קבלה לגבי תקבול בשל טובין שנמכרו או בשל שירות שניתן, שנתקבל על ידי העברה ישירה לזכות חשבונו בבנק הכלול במערכת חשבונותיו".

    קבלה זמנית על גיוס תרומה:

    הגיוס נעשה פעמים רבות דרך בני נוער העוברים בין הבתים (כמו מבצע "הקש בדלת") ומתרימים לעמותה. קיים חשש מסוים לתת להם פנקס קבלות של העמותה. בדרך כלל בסיום ההתרמה, הנערים חוזרים לבסיס, מעבירים הלאה את הכסף/שקים והפרטים שנרשמו בפנקס ולאחר מכן במשרדי העמותה – רק ימים ספורים לאחר מסע התרמה וגיוס כספים – העמותה מפיקה קבלות המזכרות את התורם (כנדרש לפי סעיף 46). 

    נשאלת השאלה האם ישנו פתרון חוקי לעניין זה?

    כן. לפי רשות המיסים, הפתרון המידי בלית ברירה במצב הזה הוא הדפסת קבלה זמנית ידנית על השקים בפנקסי התרומות של "מדלת לדלת", כך שהמקור והעתק אחד ישמר בפנקס. גם קבלות ידניות חייבות להיות תקינות על פי ההוראות.

    בנוסף, חובה להדפיס על גבי הקבלות הידניות הניתנות לתורמים – באופן בולט לעין את המילים "קבלה זמנית מספר XXX" ולכתוב ליד שקבלה זו הינה זמנית ואינ מזכה את התורם במס על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

    קבלה מקורית ממוחשבת תונפק על ידי המוסד בימים הקרובים ותשלח לתורם". 

    חשוב לזכור: חובה לרשום  בקבלה את מלוא פרטי התורם כולל פרטי שיק מלאים וחתימה. עמותה שאינה מפקידה כספים בו ביום או למחרת היום חייבת לנהל ספק קופה.

    קבלה על תרומה

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל