מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    עדכון רשם העמותות – פעילות גמ"ח

    עדכון לגבי שינוי במדיניותו של רשם העמותות ביחס לעמותות המפעילות פעילות גמ"ח – עדכון הציבור לגבי הוראה חדשה של רשם העמותות בדבר עמותות שמקורות המימון שלהם למתן הלוואות הינם מתרומות

    כידוע, לפני כשנה, הועלתה הצעת חוק שעניינה הסדרת סוגיית הגמ"חים, בעיקר ביוזמת בנק ישראל. יוזמת החוק הגיעה, בעיקר כי בהסתכלותו של בנק ישראל על  פעילויות החסד של הגמ"חים כמנהג כל תפוצות ישראל מקדמא דנן, הן עומדות בניגוד לחוק הבנקאות. למעשה, בפועל, "הרוח הנושבת" כיום מבחינת המחוקק היא לכאורה, המתפרשת כחשודה בעבירות מס, מכיוון שההלוואות ניתנות גם בדולרים, והסכום המוחזר בשקלים גבוהה מהסכום שהתקבל (עשיית רווח חייב במס),  איסור על חוק הלבנת הון, או כאמור,  עבירה על חוק הבנקאות!

    בעמותות המנהלות קופות גמ"ח למתן הלוואות לנזקקים קיים סיכוי סביר לשלילת הזכות לקבלת "אישור על ניהול תקין", וזאת יש להדגיש, כי ידועה העובדה שהלוואות  שניתנות בעמותות הללו, אינן ניתנות למטרות רווח,  ולמרות  העובדה המוכחת כי הן אינן נושאות ריבית ואף לא הפרשי הצמדה.

    עיקר הבעיה נמצאת  בעמותות הפועלות בתחומים רחבים של גמילות חסדים באופן המאפשר לאנשים שונים להפקיד את כספיהם בקופת העמותה, על מנת שאלו ישמשו למתן הלוואות.

    על פי הוראותיו של  חוק הבנקאות, כל גוף שמקבל פיקדונות ונותן הלוואות – עוסק בבנקאות!!! גמ"חים העוסקים בקבלת פיקדונות ומתן הלוואות ללא אישור מבנק ישראל – עוברים לכאורה על החוק, ומשכך הוא, עליו לקבל סטאטוס של CHNGE ולא לפעול כמלכ"ר.

    כפי שידוע לנו, נעשות פעולות להסדרת הסוגיה בהיבט החוקי, אשר בוחן את העמידה בקריטריונים של תאגיד בנקאי במעין "כללי אצבע", וע"י כך פוגע לכאורה בחופש העיסוק של העמותות בעניין מתן הלוואות.

    כפי הידוע לנו באופן אישי, כיום, רשם העמותות אינו נוקט בפעולות אכיפה כנגד עמותות אשר עוסקות במתן הלוואות, ואינו שולל להן את הזכות לקבל "אישור ניהול תקין",  במידה ומספר הפיקדונות שהעמותה קיבלה על מנת שישמשו אותה לפעילותה במתן הלוואות, אינו עולה על כמות של 30 מפקידים – זאת ללא התחשבות בסכומים אשר כל אחד מהם הפקיד לקופת העמותה לצורך מתן הלוואות ללא כוונות רווח.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל