מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    מתחילים להפריש לפני שיהיה מאוחר

    עד היום לא שילמתם פנסיה לעובדיכם? בחודשים הקרובים הסיכון שיתפסו אתכם גדל ואתם אף מסתכנים בקנסות ובאישום פלילי.

    משרד התמ"ת מגייס לשורותיו פקחים נוספים, אשר יפקחו על מעסיקים ויבדקו האם האחרונים אכן מקפידים על קיום דיני עבודה ובראשם הפרשת כספים עבור קרן פנסיה חובה לעובד.

    עד היום מעסיק שלא הפריש לעובדיו כספים עבור קרן פנסיה, הסתכן בתביעה מצד העובד (בדרך כלל כאשר זה סיים את עבודתו, ולא לפני כן מחשש לפיטורים, או במקרה שהעובד חלה או נפצע ונזקק לפנסיית נכות) או בתביעה מצד שאריו (במקרה בו נפטר העובד).החידוש היום הוא שמעבר לתביעות הנ"ל, משרד התמ"ת אף יטיל על המעסיק קנסות בגובה של עשרות אלפי שקלים (המספרים המדויקים נמצאים עדיין בדיונים).

    בפסק דין, חשוב שנתקבל לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע נפסק לעובדת פיצוי בסך של 317,000 ₪ בגין אבדן זכויות פנסיוניות, כפי שהייתה זכאית בהתאם לצו ההרחבה בנושא פנסיה חובה.

    העובדת, שהשתכרה כ־4,000 שקל ברוטו בחודש, תקבל פיצוי של כ־317 אלף שקל בגין אובדן זכויות פנסיוניות עקב אי תשלום לביטוח פנסיוני, עבור התקופה שהחלה מאז שנכנס צו ההרחבה לתוקף ועד שתגיע לגיל פנסיה.

    צו ההרחבה בנושא פנסיה חובה, מחייב מעסיקים להפריש לביטוח פנסיוני לעובדים. אי עמידה בהוראות צו ההרחבה כמוה כעבירה על החוק, וכפי שניתן לראות במקרה זה, בית הדין חייב את המעסיק לשלם לעובדת סכום פיצוי נכבד בשל אי מילוי חובתו להפריש מידי חודש לביטוח פנסיוני.

     אז מה בדיוק החוק אומר? ממתי צריך להתחיל לשלם את הפנסיה? כמה בכלל צריך לשלם? מה קרן הפנסיה כוללת? כל התשובות לפניכם.

    המעסיקים יפרישו תשלומים פנסיוניים לעובדים (אזרחי מדינת ישראל) מעל גיל 21 ולעובדות (אזרחיות מדינת ישראל) מעל גיל 20.

    המעסיקים יפרישו תשלומים פנסיוניים לעובדי משק הבית החל מהחודש השביעי לעבודתם וזאת בהנחה שלעובדים אין עדיין קרן פנסיה. אם יש להם כבר קרן פנסיה, המעסיקים יפרישו תשלומים פנסיוניים לעובדיהם כבר מהחודש הרביעי לעבודתם רטרו .

    נכון לשנת 2014 הסכום שהמעסיקים מפרישים לקרן הפנסיה הוא 17.5% משכר העובד.

    על המעסיק מוטלת האחריות לשלם את כל הסכום לקרן הפנסיה (הן את חלקו שלו והן את חלקו של העובד), אך חשוב לזכור כי רק שני שלישים מסך הסכום הנ"ל הוא חלקו של המעסיק וכי שליש הוא חלקו של העובד, ולכן כל חודש יכול המעסיק לקזז סכום זה משכר העובד.

    במקרה שבו העובד אינו מעוניין שתפרישו לו תשלומים פנסיוניים, עדיין כמעסיקים חלה עליכם החובה לעשות זאת. גם אם העובד מתחייב בפניכם בעל-פה או בכתב שהוא לא יתבע אתכם- התחייבות זו אינה תקפה בבית המשפט.

    קרן הפנסיה כוללת צבירת כספים לגיל פרישה, צבירת כספים לפיצויי פיטורים, ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח שארים.

    במשרדינו, יש לכם אפשרות להתייעץ עם סוכן הביטוח בו תוכלו להתחיל להפריש פנסיית חובה לעובדיכם בדרך הקלה והמהירה.

    מהו גובה השכר המותר

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל