מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    כיצד לבחור עמותה בכדי לתרום לה – מדריך לתורמים

     

    בישראל פועלות עמותות רבות במגוון תחומים שונים לכן כל אדם, עסק או תאגיד יכולים לבחור באיזו דרך לתרום לקהילה, לאיזו מטרה ואיזה תחום לקדם. כיום, ניתן לתרום לקהילה דרך עמותות ומלכ"רים, במידה וישנה אג'נדה משותפת בין התורם לעמותה אפשר לעזור ולתת בכל דרך. כמובן שבהתאם ליכולות ולהעדפת התורם.

    היום ניתן לקחת חלק בקידום פעילויות העמותה בכל צורה שאפשר.

    לדוגמה:

    1. התנדבות – קחו חלק בפעילויות ספציפיות או מתמשכות של העמותה. כל פעילות שנראית לכם ככזאת שתוכלו להשתתף בה ולקחת בה חלק ללא עלות, שכר או תמורה יהיה עזרה מצוינת לכל עמותה שתהיה. כוח אדם נוסף הוא נכס עבור כל עמותה לכן קבלת מתנדבים נוספים זהו אחד מיסודות הבסיס של כל עמותה.
    2. סיוע כספי – כל משאב פיננסי יעזור לעמותות להתקיים, כל שקל יעזור להן לקדם את האג'נדה האישית שלהן ולהילחם עבור חברי העמותה.
    3. תרומה ישירה ועקיפה – מיד אחרי סיוע פיננסי ישנו את עניין התרומה. תרומה היא כל דבר אשר יכול לסייע לעמותה להמשיך להתקיים ללא תמורה.  כלומר – מתן חסות, מכירת מוצרים והקדשת הכנסות/רווחים ועוד. סיוע כספי ותרומות הן סביב העניין הפיננסי. לכן חשוב לבדוק אם ברשות העמותה אישור הכרה לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה אישור זה מקנה לכל תורם החזר מס באחוזים משמעותיים (גובה אחוז ההחזר הינו בהתאם למעמד התורם – יחיד או תאגיד). מעבר לכך, האישור מהווה גם אינדיקציה לכך שהעמותה מדווחת כנדרש ובאופן שוטף לרשויות המיסים ופעילותה ציבורית בהתאם להגדרת המחוקק
    4. תרומה בשווה לכסף – אם ברשותכם נכס, שטח או משאב שהעמותה יכולה להשתמש בה יכול לעזור עד כדי שמירה על קיום העמותה.

    עמותות רבות מתקשות לשלם על מבנה קבוע ועליהם לנדוד או חלילה לסגור את שעריהם.

    שימו לב. תרומה, תקצוב או סבסוד הם ממשקים המאפשרים לתרום לעמותה או לפרויקט ספציפי שהעמותה מפעילה. תרומה היא תרומת כסף לעמותה ללא הערכת החזר מכסף זה.

    תקצוב היא התנדבות של כסף לעמותה עם הערכת החזר כספי במסגרת תנאים מסוימים.

    וסבסוד הוא תרומת כסף לעמותה עם הערכת החזר כספי במסגרת תנאים מסוימים ובמקרים מסוימים כמו כדי לתמוך בפעילות השוטפת של העמותה.

    כאשר אתם מחפשים לתרום ולתמוך בעמותה, ישנם מספר דגשים מיוחדים שבהם מומלץ לנקוט רגע לפני שאתם מעבירים תרומה או סיוע כלשהו.

    1. מיפוי עמותות פוטנציאליות לתרומה – רצוי לבחון ולבדוק באיזה תחום או סוג פעילות אתם רוצים להיות מעורבים. עליכם לדעת איזה תחום תואם את הערכים והחזון האישי או העסקי שלכם. לאחר בחירת תחום הפעילות רצוי למפות מספר עמותות פוטנציאליות. הן יכולות להיות עמותות על בסיס ניסיון אישי או היכרות עם חברים ומכרים, בעלי מקצוע בתחום או מקורבים לתחום פעילות זה. במידה ואין המלצות, אפשר לחפש באינטרנט או בפרסומים שונים של אמצעי התקשורת לגבי עמותות שונות.
    2. כדי לבדוק בנושאי העמותה עליה אתם מחפשים לתרום לה אפשר לעזור זאת באתר רשם העמותות. באתר זה תוכלו לדעת אם העמותה קיימת, רשומה במרשמי רשם העמותות ובכללי – פעילה. במידה והעמותה מצויה בתהליך פירוק או מחיקה, ניתן יהיה לראות זאת באתר רשם העמותות.
    3. מידע נרחב נוסף על עמותות רשומות אפשר לבדוק באתר האינטרנט של גיידסטאר. באתר זה תוכלו למצוא דוחות כספיים, פירוט של חמשת מקבלי שכר הגבוהים בכל עמותה, דוחות מילוליים ועוד מידע חשוב המהווה שקיפות מול התורמים והפעילים בעמותה. כל אלו יסייעו לכם בקבלת החלטה על התרומה או התמיכה בעמותה. אתר גיידסטאר -: https://www.guidestar.org.il.
    4. וודאו שהעמותה שאתם מחפשים לתרום מנהלת פעילות שוטפת בצורה תקינה וחוקית. יש לבדוק אם העמותה מחזיקה באישור ניהול תקין בתוקף מטעם רשם העמותות. קיומו של אישור ניהול תקין מעיד על העמותה שהיא פעילה בכוונה ומדווחת כראוי על פי חובות הדיווח הקבועים בחוק. לבדיקה הקליקו בקישור: https://www.misim.gov.il/
    5. עוד דבר שעשוי לעניין אתכם בנוגע לתרומה או סיוע – בדקו האם העמותה מחזיקה באישור הכרה לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

    מומלץ לבדוק אם ברשות העמותה אישור זה בתוקף מרשות המיסים מכיוון שאישור זה מקנה לכל תורם החזר מס באחוזים משמעותיים. אם אתם רוצים לתרום בסכומי כסף גדולים זה יכול להגיע להחזרים משמעותיים, כך אתם גם תורמים וגם מקבלים החזרי מס!

     

     

     

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל