מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    התנהלות נכונה לכל הקשור למלגות ומענקים

    ישנן עמותות אשר הפעילות שלהן כוללת חלוקת מלגות ומענקים. בדרך כלל, חלוקה זאת נעשית עקב מטרה מסוימת של העמותה והרצון לתמוך באוכלוסיה מסוימת. כאשר עמותה מחלקת מלגות, חשוב שתפעל לפי נהלים אתיים והוגנים ועל פי הנחיות של רשם העמותות ומשרדי ממשלה.

    הנה כמה קווים מנחים שיכולים לעזור ולהבטיח התנהגות נכונה:

    1. הגדירו בצורה ברורה את הקריטריונים לזכאות. על העמותה לקבוע קריטריונים ברורים לבחירת מקבלי מלגות על סמך הישגיהם האקדמיים, הצורך הכספי, הפעילויות החוץ-לימודיות או גורמים רלוונטיים אחרים.
    2. התאמה למטרות העמותה. כל עמותה רשאית לקיים תכניות מלגות לשם קידום מטרותיה. יש לציין כי אין חובה לרשום את הענקת המלגות כאחת ממטרותיה. יחד עם זאת, יש לוודא כי הענקת המלגות מתשלבת יחד עם מטרותיה הרישמיות של העמותה.
    3. הימנעו מניגודי עניינים. תהליך הבחירה צריך להיות חסר פניות וללא כל ניגוד עניינים. חברי האגודה, התורמים או בני משפחתם אינם צריכים להיות מעורבים בקבלת החלטות לגבי פרסי מלגות.
    4. שמירה על סודיות. על העמותה להגן על פרטיות הפונים ולוודא שמידע אישי לא ייחשף ללא הסכמתם.
    5. לספק הזדמנות שווה. על העמותה לספק הזדמנויות שוות לכל המועמדים ללא הבדל גזע, מינם, דתם או הרקע התרבותי שלהם.
    6. הקפידו על שקיפות. על העמותה להיות שקופה לגבי תכנית המלגות שלה, מקורות המימון שלה ואופן הקצאת הכספים. כמו כן, עליה לספק משוב למועמדים שלא הצליחו ולהסביר את הסיבות להחלטתם.
    7. פעלו בהתאם לדרישות החוק. על העמותה לציית לכלל החוקים והתקנות הקשורים למלגות, לרבות חוקי מס, זכויות קניין רוחני והגנת מידע.
    8. מעקב אחר ההשפעה. על העמותה לעקוב אחר השפעת תכנית המלגות שלה ולהעריך את יעילותה בהשגת מטרותיה. צעד זה יכול לעזור לשפר את תוכנית העמותה ולהבטיח את תרומתה החיוביות  בחייהם של מקבלי המלגות.
    9. גובה המלגות. הסכום חייב להיות אחיד לפי הקריטריונים שהוגדרו ואושרו על ידי חברי הוועדה של העמותה.
    10. תשלום המלגות. תשלומי מלגות ומענקים יבוצעו באמצעי תשלום שניתן לבצע באמצעותם בקרה על הוצאות כספי העמותה. שימו לב כי אסור לשלם במזומן ושיק סחיר.

    על ידי ביצוע הנחיות אלו, עמותות יכולות לחלק מלגות בצורה הוגנת ואתית, להשפיע לטובה על חינוך התלמידים הראויים ולשמור על התנהלות תקינה של העמותה.

    התנהלות נכונה לכל הקשור למלגות ומענקים

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל