מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    העסקת עובד ותשלום משכורות בעמותה

    כידוע, עמותות כפופות לא רק להוראות רשם העמותות אלא קיימת כפיפות חוקים נוספים בנושאים שונים. במאמר זה נרחיב בנוגע לכפיפות של עמותה בכל הקשור לדיני עבודה, חוקי התמ"ת וכן בנוסף הרחבות של הסכמים קיבוציים במשק.

    בעמותה אשר כללי המינהל חלים עליה כנהוג בגוף ציבורי, זולת האיסורים על העסקת קרובי משפחה כגון: אח, הורה, הורי הורים, צאצא, צאצא של בן הזוג או בן זוגו של כל אחד מאלה, קיימת כפיפות לחוקי העסקת עובדים, הסכמי שכר אשר קיבלו צו הרחבה וכל דיני העל האחרים.

    בכל אופן, מבין הכללים הרבים שקיימים, יש לציין, כי ברוב הביקורות בהם נתקלנו, אחד הליקויים הבולטים הוא היעדר ועדה ציבורית אשר קיבלה את סמכותה מהאסיפה הכללית. תפקידה של הוועדה הוא לקבל עובדים בהליכים ציבוריים אשר יכללו פרסום המשרה, קבלת הצעות עבודה שונות, ניפוי המתאימים, והעברת ניירות עבודה מסודרים הכוללים המלצות לגבי מה בדיוק כדאי לעשות ואילו מהמועמדים היא ממליצה לקבל ומדוע.

    יש להדגיש כי אין מקום כלל להעסקת עובדים על סמך חברות אישית, או שיקולים שונים מעין אלו. העסקת עובד בעמותה חייבת להתבצע רק על פי נהלים ברורים ומאושרים ע"י האסיפה הכללית של העמותה.

    חלה חובה לנהל רישום שעות עבודה ע"י רישום ידני כאשר באופן כזה על העובד לחתום לצד שעות עבודתו מידי יום, במידה והרישום מתבצע ע"י שעון נוכחות חלה חובה על העובד לחתום אחת לשבוע על שעות עבודתו.

    הסכמי ההרחבה במשק חלים גם על העובדים בעמותה, כך לדוגמא: הסכם של נהגי משאיות אשר עליו ניתן צו הרחבה, חל גם על עובדים בעמותות.

    נושא זה הינו רחב מלכתוב את כל העולה ממנו במאמר זה.

    פרטים נוספים ניתן לקבל במשרדנו, או באתר החברה,

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל