מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    הגבלת שכר בכירים בעמותות – ומלכ"ר

    שכר בכירי מוסדות ציבור עמותות ומלכ"ר המתוקצבים ע"י המדינה הוגבל

    על פי הנוהל החדש שאושר ע"י שר האוצר, בכירים בעמותות ומלכ"ר לא יוכלו לקבל שכר העולה על  כ – 48.000 ₪ , וכן יהיו חייבים להשיב כספים שקיבלו אם יתגלה דיווח כזב.

    נוהל חדש נאכף בימים אלו בפועל. זוכרים את חמשת מקבלי השכר הגבוהה בעמותות ומלכ"ר ? אותם חמישה אשר עלינו לדווח עליהם כל שנה מחדש על מנת לקבל אישור ניהול תקין? ובכן, מהיום לא יוכלו לקבל שכר העולה על 48,388 ₪, וכן במקרה שמגלים כי היה דיווח כזב בעמותה – חלה עליהם חובת השבה באופן אישי.

    כאמור, סעיף השכר הוא חלק בלתי נפרד מהנוהל החדש, אשר עליו חתם שר האוצר, אשר אמור לשנות משמעותית את האופן שבה תומכת הממשלה במוסדות ציבור. הוא למעשה "מערבב מחדש" את כל כללי המשחק הקיימים, ומשנה לחלוטין את האופן בה תומכת הממשלה במוסדות הציבור. הוא מציב למעשה נורמות התנהלות חדשות בתחום שכר בכירים בעמותות, ואף מטיל סנקציות קבועות בתקנות על "מתחכמים" למיניהם.

    בנוסף לאמור, נקבעה ע"י משרד האוצר חובת בקרת שטח. עד כה, רק על החשב הכללי הוטלה החובה להטיל בקרת שטח ורק בתחום הפיננסי. היום, עם יישום הנוהל החדש,  שאר המשרדים יחויבו לבצע בקרת שטח על המוסדות הנתמכים גם בפן המקצועי, למשל אנשי משרד הרווחה יחויבו לוודא באופן ברור כיצד מוסדות ציבור מנצלים כספים אשר הם מקבלים לטיפול באוטיסטים.

    בנוסף, הנוהל אוסר העברת תקציבים לגופים אשר נקלעו לגירעון קשה, ולא השיקו תוכנית הבראה לסילוק הגירעון. כמו כן, קובע הנוהל, כי לא יועברו תקציבי ממשלה לגופים אשר צברו יותר מ 100% מהמחזור השנתי. מלבד אלו, הנוהל אוסר בין היתר, להעביר כספים לעמותות אשר הקימו גופים עסקיים למימון פעילותן.

    אין לי ספק, כי מהלך זה, של מימוש נוהל התמיכה החדש, אשר תקוע מזה זמן רק על שולחן משרד האוצר, ומיושם רק כיום, יוביל קרוב לוודאי להקטנה משמעותית של מספר המוסדות הציבוריים אשר מקבלות תמיכה מהמדינה.

    החכמה בכל יישום התקנות הללו היא להיות גורם על ה"מצב" ולא להיות "תוצאה" שלו, כלומר משרדנו המרכז לניהול עמותות אשר לו ניסיון רב של שנים בתחום העמותות ומלכ"ר, ובמיוחד בטיפול ההסתבכויות שונות, מתמחה בין היתר בתכנון הוצאות השכר ושיבוצן במקומות המתאימים על מנת למנוע "חיכוכים" מיותרים עם הרשויות, כך ניתן לעבור את הגזרות בשלום.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל