מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    גיוס המונים לטובת עמותות – כיצד עושים זאת נכון?

    מתכננים לבצע גיוס המונים? רגע לפני, קחו מאיתנו כמה טיפים חשובים להצלחת גיוס הכספים

    1. עמותה המעוניינת לגייס כספים בגיוס המונים מפרסמת תאריך ייעודי לכך ואנשים מודעים לו ותורמים בו את מיטב כספם, לכן חשוב מאוד להפקיד את המזומנים והשיקים באופן מיידי, ללא כל עיכוב.

    מדוע? לפי הוראות מס הכנסה חייב לעשות זאת באופן מיידי. בנוסף לכך, גיוס המונים מצריך זהירות רבה שמא אנשים לא אמינים ישימו את ידם על הכסף. כלומר, קיימת סבירות גבוהה כי הכספות במשרד העמותה לא מאובטחות כנדרש לשמירת סכומים כה גדולים וחריגים מרוב הסכומים הנתרמים לעמותה במשך השנה.

    למרבה הצער, כבר ארעו מקרים בהם נגנבו מעמותות כספים באותו יום גיוס.

    2. ביטול אשראי –  חשוב מאוד לוודא ולהתעדכן עם חברת הגיוס שהעמותה תקבל הודעה בעת ביטול תרומה ובה ייכתב שם התורם שביטל את כרטיס האשראי – כדי להוציא לו זיכוי ושלא יחויב באשראי.

    על העמותה לעקוב אחר כל ביטולי האשראי ולוודא שהתרומות המבוטלות אינן בסכומים גבוהים.

    מדוע? כי התורמים יכולים להשתמש בקבלות המקוריות שניתנו להם בעת התרומה – לבקשת זיכוי לפי סעיף 46 של מס הכנסה.

    לכן, חשוב לדעת – במקרה של ביטול התרומה, העמותה תשלח לתורם קבלת זיכוי מקורית בדואר רשום ותוסיף הנחיה כתובה כי הוא אינו מורשה בשום אופן לעשות שימוש בקבלה המקורית שבוטלה.

    3. האם קיימת דרישה להפקדת הכסף בחשבון בנק נפרד מזה של העמותה? התשובה אינה חד משמעית. רצוי לעשות זאת, אך לא חובה. הפרדת החשבונות תקל על זיהוי הסכום שהתקבל בעת גיוס ההמונים. בנוסף, הפרדה זאת תסיייע לעמותה לעקוב אחר סכומי הכסף המיועדים לביצוע מטרות מסוימות של העמותה.

    4. יש לוודא כי חברת הגיוס היא זו שמוציאה את הקבלות וברצף נפרד – חשוב מאוד. העמותה חייבת לוודא כי החברה האמונה על גיוס ההמונים תשלח לה את ההעתק של כל הקבלות + רשימה באקסל של כל הקבלות עם פרטי התורם, סכום התרומה, מס' קבלה, אמצעי התשלום, תאריך ערך קבלת התרומה. הפרטים האלה יקלו על תהליך הרישום בהנהלת חשבונות.

    5. יש לוודא מול חברת הגיוס כי בחפ"קים השונים תצא באופן מיידי קבלה תקינה עבור תשלום מזומן ושיקים ובה יהיו רשומים פרטי השיקים המלאים, שם המשלם, כתובת, אמצעי התשלום באמצעותו ניתנה התרומה.

    6. אם משתמשים במסוף כרטיס האשראי של העמותה – העמותה צריכה לוודא עם חברת הגיוס כי היא תמציא עבורה דו"ח נפרד של הקבלות באותו כרטיס אשראי, הכולל תאריכי ערך של פירעון כרטיס האשראי וסכומים.

    7. חשוב לשאול את עצמכם – האם העמותה סיכמה עם חברת הגביה הסדרים בנוגע לתורמים הקבועים שלה? האם היה סיכום בנוגע לזיכויים בעת ביטול כרטיס אשראי?

     

     

    גיוס המונים

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל