מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    בעיות תקציב בעמותות

    בעיות תקציב בעמותות – אשר מאלצות לקיחת הלוואות עבור ניהול העמותה

    רבים מלקוחותינו צורכים "הלוואות" מבנקים או מגמ"חים שונים. מה המשמעות של לקיחת הלוואות אלו הן מבחינת רשם העמותות, רשות המיסים ובעיקר מבחינת הצער אותו עוברים מנהלי העמותות באופן אישי

    כידוע, כמעט לכל מנהל עמותה שאני מכיר באופן אישי, תקציבים שאינם מגיעים או בהרבה מאוד מקרים , אילוצים כאלה או אחרים של המערכת אותה אנו מנהלים בעמותה, מצריכים נטילת הלוואות, לרוב מגמ"חים, עבור "כיסוי בורות" וחוסרים.

    לא פעם קורסים מנהלי העמותה תחת הנטל הכבד, רדיפות של נושים וירידה לחייהם הפרטיים של מנהלי העמותות בשל העובדה שהעמותה אינה יכולה לעמוד בהחזר חובותיה.

    צורת חשיבה ניהולית זו, של לקיחת הלוואות בלתי פוסקת, הינה הרסנית, והסוף אינו חביב.

    הרבה  מקרים שאני עד להם, לקיחת הלוואות אלו מסתיימת פשוט במחיקת חובות !

    לצורך הסבר עמוק יותר לנאמר כאן, אשתמש במשל:

    תארו לעצמכם שאתם נוהגים במכונית מסוג פרארי נוצצת חדשה נניח במונקו, כאשר  לפתע, נדלקת נורית אדומה המציינת חוסר בשמן מנוע. למרות שלא מדובר ברכב יקר, במונחים של מונקו, כפי שיעיד כל מי שהסתובב ברחובות הממלכה העשירה, אתם עדיין לא רוצים לשרוף מנוע של פרארי, ומיד עוצרים את הרכב וגוררים אתו למוסך. המכונאי ניגש אליכם  ושואל, מה הבעיה ?  ואתם כמובן מסבירים שנדלקה נורית השמן. מייד, הוא לוקח פטיש, מרסק את הנורית ואומר: "הנה, עכשיו הכול בסדר !"

    כאשר העמותה  נמצאת בקשיים – "נדלקות מנורות אזהרה". ירידה ברווחיות היא אחת מהן, מחסור במזומנים היא נורה גדולה נוספת.

    הפתרון הוא לא "לרסק את הנורית". הפתרון הוא גם לא "להוסיף שמן" ולהמשיך לנסוע עד שהנורית תידלק שוב, כלומר ליטול הלוואות נוספות ! ישנה רק דרך פעולה נכונה אחת – לגלות מדוע "הרכב מאבד שמן".

    הרבה מאוד לקוחות אמרו לי : ש-"אצל כולם חסר שמן", "ככה זה עכשיו", "אין מה לעשות", "השוק לא טוב", "צריך לעבור את התקופה הקשה, ואולי מתישהו זה יסתדר מעצמו", "יהיה טוב", "השם יעזור"…

    לפני מספר חודשים, עברתי במסדרון משרדינו בישראל,כשלפתע שיחה ששמעתי עצרה את צעדי. נציגת מכירות של "המרכז לניהול עמותות"  ראיינה מנהל עמותה, שהיה בחובות של כמיליון וחצי שקלים. זה לא היה נדיר. מה שהיה בלתי מובן עבורי, הוא העובדה, שלפחות מהמסדרון היה נשמע כאילו הוא… גאה בכך – מנהל מוסד תורני… ומגלגל חובות !

    נכנסתי לחדר השיווק, ביקשתי את הטלפון  והצגתי עצמי. "למה אתה כל כך מרוצה מהמינוס בבנק והחובות שאתה מגלגל ?" שאלתי. "תראה איזה יחסים יש לי עם הבנק!" אמר בגאווה !!!    "אני משיג גמ"חים חדשים, מחזיר לאחד ולוקח מהשני שוב… !" מעניין מה יקרה כשיתחלף מנהל הסניף, חשבתי לעצמי.

    בסופה של השיחה, נציגת המכירות לא הצליחה לשכנעו שהוא זקוק לייעוץ עסקי וטיפול יסודי יותר במערכת שלו, כפי שמשרדנו יודע להעניק מזה שנים. המטרה שלנו הייתה להוציאו מהמינוס, ולהפסיק את המרדף אחרי הגמח"ים,  אך הוא לא ראה בכך כל בעיה.

    ביום ראשון, אחרי כחודשיים, קיבלתי טלפון בהול. האיש מעברו השני של הקו – בקול צרוד: "מנהל סניף הבנק התחלף, וסגרו לעמותה  את מסגרת האשראי! חזרו שיקים לגמח"ים ואף אחד לא רוצה לתת לנו הלוואה יותר,  מה עושים?!" , הוא שואל.

    במסגרת הפעילות של משרדנו במהלך השנים, קיבלנו מאות תלונות נגד בנקים בעניין שינוי תנאי האשראי של עמותות בהתראה של שבוע ימים בלבד, בדיוק ברגע הכי לא מתאים.

    אותי נתון זה אינו מפתיע, בפרט בהתחשב בעובדה שכבר במאה ה-19 הגדיר הסופר מרק טווין "בנקאי" –  "כבחור שמעניק לך מטריה ביום שמש, ולוקח אותה בשנייה שמתחיל לרדת גשם !!!" פשוט כך !!!

    הלוואות שאיתן מנהלי עמותות מחיים את פעילות העמותות הן כסמים – הן נותנות הרגשה טובה לתקופה קצרה, ואז אתה נכנס יותר ויותר לבוץ ומתמכר. הסוף, בדיוק כמו בסמים – הוא לא משמח ברוב המקרים.

    מנהלים רבים מתעסקים יותר מדי בצמצום הוצאות. הם יכולים לבזבז שעות על חסכון של עשרה שקלים בריבית בבנק, במקום לטפל בסיבה האמיתית לריבית– שהיא (כמה מפתיע) ניהול לא נכון, כניעה ללחץ חברתי, פעולה והתחייבות לפרקי זמן ארוכים ללא הגיון וכן הלאה…

    לגבי ההשלכות של לקיחת הלוואות מבחינת רשם העמותות ורשות המיסים נאריך בפירוט במאמרים הבאים.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל