מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    ביטוח אחריות חברי ועד, חברי עמותה, ומנהלי עמותה

     

    הטעות הנפוצה שחברי ועד בעמותה ומנהלים בכירים בה עושים.

     

    ישנם מנהלים רבים בעמותות ובארגונים ללא כוונת רווח אשר אינם מחזיקים ביטוח נושאי משרה בעמותה,  זאת מאחר והם חושבים שאם הם מכהנים בתפקיד בארגון ללא כוונת רווח, אז אחריותם מוגבלת ואין להם כל צורך בהגנה ביטוחית.

    מדובר בטעות שעלולה להיות מאוד מסוכנת כלכלית, הן עבור נושאי המשרה והן עבור הארגון עצמו. על עובדים בכירים שעוסקים בתפקידם במסגרת ארגון ללא כוונת רווח מוטלת האחריות המלאה וחלים  עליהם חובות אמון, לזהירות ולמיומנות לפעול למען העמותה ומטרותיה, בדיוק באותה מידה שהיא חלה על מנהלים בחברות ובארגונים רגילים, ובהתאם לדיני התאגידים הכלליים.

    האם רשם העמותות מתיר לעמותה לבטח את נושאי המשרה בה לרבות חברי ועד?

    מתוך חוברת התנהלות עמותות מובא במילים אלו : "הרשם לא יראה כחלוקת רווחים אסורה שיפוי וביטוח של נושאי משרה בעמותה חברי ועד, חברי ועדת ביקורת, הגוף המבקר, המנכ"ל וכל מנהל שכפוף לו ישירות לפי אותם הסדרים החלים על חברות לתועלת הציבור. ( עמותה המבקשת לעשות כן, נדרשת לקבוע הוראות מתאימות בתקנונה ראו חוברת הנחיות לעניין רישום שינוי שם מטרות ותקנון ) והיא רשאית לבטח ולשפות נושא משרה, בהתאם להוראות שנקבעו בתקנון כאמור, לאחר אישור האסיפה הכללית ".

    .

    אז למה חשוב שיהיה לכם ביטוח נושאי משרה בעמותה?

    אם נושאי משרה אינם מבוטחים בביטוח נושאי משרה בעמותה שבה הם פועלים, הם עלולים למצוא את עצמם מואשמים ברשלנות, ולהתמודד מול תביעות פיצויים בסכומים עצומים. לכן, חשוב מאוד לבטח את כל נושאי המשרה גם בעמותות ובארגונים ללא כוונת רווח.

    חשוב לזכור שהעמותה פועלת בהתאם לחוק העמותות, כלומר – חוקים ותקנות חלים על העמותה עצמה ועל חבריה. כלומר במידה וחלילה נגרם נזק או התקבלה החלטה ניהולית לא תקינה, המנהלים עצמם עלולים להתמודד מול תביעה בגין רשלנות ומחדל.

    מאחר והעמותות מקבלות תרומות ממוסדות ממשלתיים וכספי ציבור ופועלות למען הציבור הרחב, הרי שקיים סיכון עוד יותר גדולה בניהול כספיה בהשוואה לחברה סטנדרטית. מספיקה טעות אחת קטנה שקרתה בתום לב, כדי להוביל לתביעת חברי הוועד המנהל, חברי ועדת הכספים וכל אדם אחר.  המדינה יותר ויותר מטילה אחריות אישית ישרה על אנשי המפתח הבכירים באירגון, וכתוצאה מכך כל נושא משרה במצב זה, משלם מכיסו הפרטי ומכספי העמותה.

    כדי להגן על נושאי המשרה חשוב לרכוש ביטוח נושאי משרה בעמותה. נושא משרה הוא כל מי שעובד או מתנדב בעמותה בתפקיד בכיר: מנכ"לים, סמנכ"לים, חברי ועד חברי עמותה ועוד. ביטוח זה יגן עליהם כלכלית, בין אם הם פועלים בהתנדבות או בשכר. הביטוח מגן עליהם החל מיום תחילת הביטוח ואף לאחר שיפרשו מתפקידם.

    אם בעבר נושאי המשרה היו קישוט בישיבות, היום הם נדרשים לפקח באופן הדוק על הנהלת העמותה, לתרום מניסיונם ולבקר את מעשיה ומחדליה. נדרש מחברי הועד להיות אקטיביים בישיבות – לחקור, לברר, לדרוש הסברים ולפקח. אם אין לחבר הועד מומחיות עליו להתייעץ כדי להבין את הנושא המונח לפתחו, גם תוך שימוש ביועץ חיצוני. בקצרה, אסור לו להיות חותמת גומי.

    מה מכסה הפוליסה?

    פוליסת ביטוח אחריות דירקטורים ונושאי משרה מעניקה הגנה לנושא המשרה בגין תביעות המוגשות נגדו באופן אישי, על מעשים שנעשו שלא כדין ואשר בוצעו במסגרת תפקידו בחברה וגרמו לנזק כספי לתובעים פוטנציאליים. הביטוח מעניק הגנה כנגד תביעות המוגשות עקב פעולה שלא כדין של נושא המשרה במסגרת מילוי תפקידו. פעולה כזו מוגדרת בין השאר כהפרת חובה, התרשלות, הזנחה, טעות, הצהרה מטעה, משגה או חריגה מסמכות, שנעשו על ידי המבוטח בתום לב, תוך כדי ועקב עיסוקו בתאגיד

    לא כל סוכן מכיר את התחום הזה לעומק ולא כל אחד יידע להתאים את הביטוח באופן אישי למבוטח שהוא נושא משרה בעמותה.

    לכן אנו ממליצים לפנות אלינו במייל לייעוץ נוסף  [email protected].

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל