מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    איסור העברת כספים בין עמותות

    עמותות רבות נכשלות בבדיקות העומק כאשר מגלים העברות כספים בין עמותה לעמותה. מדוע ישנו איסור לבצע העברות כספים בין עמותה לעמותה, מה חומרת האיסור ובאילו נסיבות מותר לבצע העברת כספים בין עמותות?

    נושא העברת כספים בין עמותה לעמותה הינו נושא הנשאל מפורשות ונבדק בקפדנות בביקורות העומק. אמנם ישנן נסיבות מסוימות בהן מותר לבצע העברת כספים בין עמותה לעמותה, אך חשוב להבין את תכליתו הראויה של האיסור, על מנת לא לעבור עליו.

    אם בהתאם לדיווחי מנהלי העמותה בזמן עריכת הביקורת, מסווג נציג הביקורת את העברת הכספים שנעשתה בין שתי עמותות, הרי שהוא מציין כי לדעתו העמותה עברה עבירה חמורה על הוראות המנהל התקין, עד כדי עבירה של פלילים, ואסביר כיצד בהמשך.

    בבואנו לרשום עמותה חדשה, אנו מציעים מטרות ציבוריות אותן אנו רוצים לממש ולקדם. לאחר אישור המטרות ושאר הניירת שהוגשה – הרשם כותב על התעודה הכחולה אותה הוא מנפיק, באלו תחומי פעילות, כלומר מה הן המטרות הציבוריות שבהן העמותה רשאית להפעיל פעילות.

    יוצא אם כן, שהמחוקק יוצא מנקודת הנחה, כי כל מתקצב, ואף כל אדם אשר תורם כסף או דברים אחרים לעמותה, בין אם תרומה כספית, בין אם תרומה בהתנדבות, נותן את תרומתו על סמך התבוננותו במטרות העמותה, ואם אני משתמש בכספים שניתנו ע"י התורמים למימוש מטרות אחרות , תהיינה טובות ככל שתהיינה, אני פושע כנגד התורמים, היות וכביכול "הוניתי " אותם, מכיוון שאני משתמש בכספם אשר יועד למטרה ספציפית לצורך מטרה אחרת. יוצא אם כן, כי הדבר ממש גובל בפלילים.

    למרות כל זאת, קיימים מצבים בהן עמותות רוצות לרכוש שירותים מעמותה אחרת, כגון השכרת מקום פעילות, או רכישות של תחומי מומחיות מסוימים. באופן כזה מותר להעביר תשלום בין עמותה אחת לשנייה, ולו רק שהפעולה תתועד כראוי הן ע"י מסמכים, והן ע"י רישום מבדיל אשר עומד בהוראות השקיפות של גילוי דעת 69 (5) של מועצת רואי החשבון.

    מקום נוסף בו הותר לבצע העברה של כספי תרומות בין עמותה לעמותה, הוא בין שתי עמותות אשר יש להן הכרה כמוסד ציבורי לעניין תרומות, כלומר מוכרות על פי סעיף 46.

    בכל אופן, כאשר המדינה מעבירה תקציבים לעמותה ספציפית, היא מעבירה אותם על דעת כך שתוכל לבדוק בדיוק כיצד השתמשו, ולכן אין בכל מקרה להעביר כספים שהתקבלו ממתקצבים בין עמותה אחת לשנייה.

    העברתם כספים בעבר?  מעוניינים להעביר כספים בעתיד? פנו למשרדנו לקבלת ייעוץ.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל