שינוי שם העמותה
כחלק מזכויות הבסיס של העמותה, אפשר ורצוי לשנות את השם הרשום.
עם השנים מטרות העמותה מתנות מעט והופכות ברורות וממוקדות בסקטור הפנימי אך מאבדת את זהותה בסקטור החיצוני.לכן, חשוב לשמור על מיתוג נכון המשדר את פעולותיה ומטרותיה של העמותה באופן ברור מבלי לגרום להטעיה מצד גורמים אחרים ולשמור על סטטוס אחיד ורציני לאורך זמן.
הצורך לשנות את השם מגיע כאשר יש חוסר התאמה בין שם העמותה לבין הפעילויות בפועל. מטרות העמותה צריכות להיות ברורות ככל שאפשר כך יהיה קל יותר לפרסם ולשווק את העמותה שלא יתפספסו תורמים ומשקיעים פוטנציאליים.
כמו כן, העמותה כפופה לרשם העמותות, לכן גם רשם העמותות רשאי לבקש ממכם לשנות את שם העמותה אם אינה עומדת במגבלות התקניות הבאות:
שם דומה או מזכיר עמותה אחרת או עסק מוכר או בעל מוניטין גם אם בתחום אחר לחלוטין.
שילוב מילים מוסימות בשם העמותה כמו: ממשלתי, ממלכתי
הוספת מילים כמו: מכון טכנולוגי, אקדמיה, פקולטה וכל מוסד חינוכי אחר ללא אישור המועצה להשכלה גבוהה. בנוסף, אם קיימת סתירה בין שם העמותה ביחס הקהל לבין שמה הרשום – רשם העמותות רשאי לבקש ממכם לשנות את שם העמותה.
בין אם ביקשו ממכם או אתם חושבים שהגיע הזמן לשנות בעצמכם, מה צריך לעשות?
אם חשבתם שזה פשוט וקל, תחשבו שוב זהו תהליך ארוך ומסורבל בו תצטרכו להמציא דוחות ומסמכים שונים.
אך, ראשית עליכם לכנס אסיפה כללית ולהוציא רוב המאשר על שינוי השם – שינוי שם מחייב בחוק את הסכמת הרוב על-פי רוב רגיל או רוב אחר כקובע בתקנונה.
כתנאי טיפול בבקשה עליכם להגיש דוחות כספיים ומילוליים לתקופה של שתי שנות דיווח לפחות ולדאוג לתשלום אגרה עבור פרסום ברשומות.
לאחר הצגת כל המסמכים והאישורים עליכם לקבל את אישורו הסופי של רשם העמותות. במידה ואין לכם את הידע הנדרש לעמוד מול הגורמים הללו, חשוב שתעזרו בעו"ד מומחה בתחום העמותות וגם בשירותי המרכז לניהול עמותות בכדי לסיים ולעבור את התהליך הנ"ל בצורה מהירה ונכונה.
זכרו! עד שאין אישור סופי, אין לעשות כל שימוש בשם החדש.
