לשאלת רבים האם וכיצד מותר להשתמש בכרטיס אשראי בעמותה
רשם העמותות קבע כללים לשימוש בכרטיסי אשראי בעמותה, וזאת משום שרשם העמותות דורש קיום של בקרה ופיקוח בהוצאת כספים במלכ"ר, משום היותם כספי ציבור.
אלא שהשימוש בכרטיס אשראי אינו מאפשר זאת כמו באמצעי התשלום האחרים כשיקים או העברות בנקאיות בהם יש צורך בחתימת שני מורשי החתימה בכל הוצאה,
כפי שאנו יודעים בשנים האחרונות יותר ויותר הוצאות אי אפשר לשלמם ללא כרטיס אשראי , כגון פרסום בפייסבוק ובגוגל , קניות נחוצות בחו"ל , ואף לאחרונה תשלום האגרה השנתית לרשם העמותות הוא בכרטיס אשראי.
רשם העמותות מודע לכך ולכן מצידו מאשר שימוש בכרטיס אשראי בעמותה כשלא ניתן לשלם בדרך אחרת , ומבקש שהוצאת הכרטיס תעמוד באחד משני התנאים הבאים.
או שהעמותה תוציא כרטיס מיוחד מוגבל להוצאה בסכום המותר לשימוש בקופה קטנה.
או שהעמותה תפתח חשבון ייעודי לכרטיס וההוצאה בכרטיס תוגבל לגובה היתרה בחשבון הבנק , וכל ההעברה לחשבון יצריך חתימת שני מורשי החתימה בעמותה.
מניסיון של המרכז לניהול עמותות בנקים שאינם מנוסים בניהול עמותות ומלכרי"ם, חוששים ואף אינם מאפשרים הוצאת כרטיס אשראי לעמותות, אף שהדבר מותר בחוק. לכן אנחנו ממליצים לפנות מלכתחילה לבנקים מנוסים המבינים בניהול עמותה.
במקרים בהם אתם נתקלים באי הסכמה והבנה מול הבנקים תמיד אנחנו ממליצים לכם לפנות אלינו המרכז לניהול עמותות בטלפון 086243905 או 1599501888. כך שנעזור לכם בהוצאת כרטיס האשראי.