למה אישור ניהול תקין חשוב לעמותה
בס"ד
למה אישור ניהול תקין כל כך חשוב לעמותה שלך?
- כי מלכ"ר ללא אישור ניהול תקין כנראה יפורק בסופו של דבר על ידי רשם העמותות.
- עמותה ללא אישור אינה יכולה לקבל תמיכה ותקציבים מהמדינה כלל.
- ללא האישור העמותה לא תקבל הקצאת קרקע מהעירייה.
- מעטים התורמים שיתרמו לעמותה אם ידעו שאין לה אישור ניהול תקין.
- רוב אם לא כל הקרנות והחברות לא יתרמו לעמותה שאין לה אישור ניהול תקין.
אז איך עושים את זה?
- הנהלת החשבונות של העמותה צריכה לסיים את עבודתה השנתית.
- צריך להכין דוחות כספיים ומילוליים על פי מאזן ופעילות העמותה.
- ועדת הביקורת בעמותה צריכה לבדוק את הדוחות השנתיים.
- האסיפה הכללית צריכה לאשר את הדוחות השנתיים.
- כמובן לשלוח לרשם את כל המסמכים לאישור.
טיפים לאישור ניהול תקין
- לעיין בחוברת התנהלות תקינה של רשם העמותות החוברת יכולה לעזור לכם מאוד.
- אפשר גם לעיין בלומדה אינטראקטיבית מתוך אתר רשם העמותות.
- רואה החשבון שלכם יכול לבקש בשבילכם אורכה להגשת המסמכים מרשם העמותות.
- אם מגישים באיחור זמן הטיפול מתארך ל90 יום.
- להקפיד על חתימות בצבע כחול ולצרף ליד החתימה את שם החותם ותפקידו.
- כמובן לדאוג לתשלום האגרה בזמן,אפשר בקישור המצורף.
רוצים שנעשה לכם את זה מהר תקין ונכון? אנחנו תמיד זמינים בטלפון 086243905. או במייל [email protected]
מעוניין בסיוע בניהול עמותה?
מאמרים נוספים
ניהול עמותה ומלכ"ר
הגדרת תפקיד מנהל העמותה ניהול עמותה ומלכ"ר הוא תפקיד המיועד לאנשים שרוצים לעמוד בראש הארגון, אנשים שרוצים לקחת את הארגון...
דוח מילולי
משמעות הדוח ויעדיו העיקריים דוח מילולי הוא היכולת של עמותה לשקף את פעילות ארגונה. המשמעות של כך היא האפשור לגלות ולחשוף...
מע"מ בעמותה ומלכ"ר
פטור עמותות ממע"מ - הכלל והחריגים עמותות באופן כללי, לא צריכות לשלם מס ערך מוסף. אלא אם כן הן כן, כבר נסביר זאת. עמותות...