מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    החייאת עמותה

    תחילה, הליך החייאת עמותה ניתנת רק לאלה שעדיין לא עברו 20 שנה מיום מחיקתה מפנקס רשם העמותות וזאת על פי סעיף 369 לפקודות החברות והתאם לסעיף 59 לחוק העמותות.
    הליך זה אפשרי רק במקרה בו העמותה מחוקה – בין אם באופן יזום או ברצון וביוזמת העמותה.
    את הבקשה יכולה להגיש העמותה או כל מי שהוסמך על ידה לרבות אחד מחברי העמותה או נושה של העמותה, והבקשה מתבצעת בדרך של בקשת צו החייאה לבית המשפט המחוזי שבתחום שיפוטו מצויה העמותה.

    מהם המקרים בהם מגישים בקשה להחייאת עמותה?

    במידה והעמותה אינה מקיימת את חובותיה החוקיות על פי רשם העמותות רשאי הרשם למחוק את העמותה. ולרוב, עמותות רבות אינן מגישות דוחות ולא משלמות אגרות שנתיות בגלל בעיות טכניות (לפי טענתן) ולכן רשם העמותות רואה בהן עמותותו לא פעילות ומוחק אותן. חוסר פעילות שכזו יכולה לגרום לבעיות רבות מלבד מחיקת העמותה ויש להצטייד מומחה לעמותות כדי לבדוק זאת הסיבה היחידה.

    כשדבר כזה קורה עדיין תצטרכו להגיש את הדוחות הרלוונטים ולשלם את האגרות החסרות. במידה ועדיין פעילות העמותה לא תעמוד בקנה אחד מול דרישות רשם העמותות הוא רשאי למחוק את העמותה בפעם נוספת ויתכן כי לא תהיה אפשרות להחיות את העמותה שוב.

    מקרה נוסף הוא כאשר עמותה חדשה או חברי העמותה הישנה רוצים להשתמש במוניטין וברזומה של העמותה המחוקה. עמותות רבות משתמשות בשיטה זו כדי להדגיש את פעילויות העמותה, להגדיל את החשיפה וליצור מעטפת אמינה ואחידה מול הגורמים הרלוונטים אליה.
    בקשה להחייאת העמותה משמשת גם את העמותה וחבריה לעשות שימוש בנכסי העמותה ונכסים להם העמותה זכאית גם כדי לממש נכסים בבעלותה ו/או קיים לזכותה.

    אז איך עושים זאת?

    כמו שכתוב למעלה, עליכם להגיש בקשה למתן צו החייאה לבית המשפט. אך זכרו, הם ידרשו מכם גם את המלצת רשם העמותות, לכן רגע לפני השיגו את האישורים הנדרשים.

    מהם התנאים?

    להלן מספר תנאי יסוד על מנת לקבל את אישור הרשם:
    הצגת הנימוקים עליהם מתבקשת החייאת העמותה
    הוכחת רציפות הוועד
    מהי ההצדקה להחייאת עמותה
    בנוסף, תצטרכו להציג את כוונות העמותה להמשך הפעילות, להבהיר אם העמותה פעלה ואיך מיום מחיקתה, תצהירים של כ-5 השנים האחרונות.

    החייאת עמותה הינה תהליך מורכב ומסובך כיוון שעליכם להציג דוחות ישנים והמון מסמכים עבור רשם העמותות ובית המשפט כדי להציג באופן ברור את פעילויות העמותה, מטרות ההחייאה, מטרות עתידיות והצגת פעילות מפורטת של העמותה והוועד.

     

     

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל