דוחות עמותות | דוח מילולי

דו"ח מילולי
עפ"י סעיף 37(א) לחוק העמותות נדרשת עמותה להגיש דוח המילולי לרשם העמותות כחלק מהמסמכים הנדרשים להגשה על בסיס שנתי לרשם העמותות בצירוף לדו"ח השנתי.

שאלות או פרטים נוספים
אנחנו לרשותכם בכל שאלה.
חסכו זמן יקר ובררו פרטים באתר
.

 מטרת הדו"ח המילולי

מטרת הדו"ח המילולי הינה לספק לרשם העמותות תוספת מידע לגבי פעילות העמותה. מידע זה אינו ניתן להבנה רק מהתבוננות בדוחות הכספיים בלבד ולכן, על מנת להשלים את המידע החסר בדוחות הכספיים ולתת לרשם העמותות תמונה מקיפה יותר על כל המתרחש בעמותה, נדרשת כל עמותה להגיש במקביל לדו"ח הכספי  גם דו"ח מילולי.

 אחריות נושאי משרה בעמותה לדו"ח המילולי

חשוב להדגיש כי הוראות תיקון 10 לחוק העמותות מטילות אחריות ישירה על חברי הועד המנהל של העמותה לכתיבת הדו"ח. הדבר נובע מתוך מחשבה שהועד המנהל הוא הוא הגורם שחייב להיות בקיא בפעילות העמותה, להבדיל ממוסדותיה האחרים של העמותה שלא חלה עליהם חובת בקיאות שכזו בכל נבכי פעילות העמותה.

 מה חייב הדו"ח המילולי לכלול?

1. הדו"ח המילולי חייב לכלול את תיאור הפעילות העיקרית של העמותה.
2. מה עשתה העמותה באופן ספציפי על מנת לקדם את מטרותיה הציבוריות במהלך השנה הכספית שאליה מתייחס הדוח תוך התייחסות לעלויות הפעילות השוטפת וציון סכומים מקבילים לדוחות הכספיים שמוגשים יחד עם דוח זה.
3. האם קיימים תאגידים קשורים לעמותה וכן שירותים שונים שניתנו לעמותה ואשר היוו חלק מרכזי בפעילותה. על הדיווח לכלול את פרטי הספקים, השירותים שניתנו וההיקפים הכספיים שלהם, כיצד השתמשה העמותה בכספי התרומות אשר ניתנו לה ומה היו העלויות לגיוס תרומות אלו.
4.  בדו"ח צריך להיות מפורט המבנה הארגוני של העמותה, תוך כדי ציון מוסדותיה של העמותה, פרטי החברים, נושאי משרה בעמותה, וכדומה...
5. העברות כספים או נכסים ללא תמורה מהעמותה ואליה באופן שאינו מהווה חלק מהפעילות רגילה של  העמותה.
6. יש לדווח על עסקאות מקרקעין שבוצעו ע"י העמותה  ועסקאות עם  צדדים קשורים לעמותה, המלצות לשיפורים ותיקונים לליקויים מהותיים, אירועים חריגים, פריסה גיאוגרפית של פעילות העמותה וסניפיה וכל מה שקשור לאופן פעילות העמותה.
 לאחר כתיבת הדוח המילולי ע"י הועד המנהל, על ועדת הביקורת של העמותה לבחון אותו ולהביאו בפני האסיפה הכללית של העמותה לאישור – אגב המלצתה של וועדת הביקורת.

 


ניהול עמותות
ניהול עמותות
הירשם להרצאה הבאה
1599-501-888 
רשם העמותות ייעוץ לעמותות
רישום עמותה הכנה לביקורת בעמותה
תקנון העמותה הנהלת חשבונות
אישור ניהול תקין רואה חשבון לעמותה
סעיף 46 ייעוץ מס לעמותות
פירוק העמותה מדריך ניהול עמותה
חוק העמותות אבחון עמותה אונליין
חדשות ועדכונים על ניהול עמותות
רשם העמותות
                          שפורסמו לאחרונה
 רשם העמותות
 רישום גני ילדים כתאגידים
 העסקת עובדים ותשלום משכורות בעמותות
 עסקאות עם צדדים קשורים בעמותות
 חלוקת מלגות על ידי עמותות
 הכללים החלים על וועדת הביקורת בעמותה
 הגשת המסמכים לקבלת אישור ניהול תקין
 החזר הוצאות לקידום מטרות העמותה
 קבלת תרומות לעמותה ללא הסתבכות
 העברת כספים או נכסים בין עמותות
 החזר תקציב העמותה למשרדי הממשלה
 פעילות העמותה במסגרת המטרות המאושרות בלבד
 נכסים בעמותה - אופן הרישום ברשויות
 שכר חברי ועד העמותה
 שימוש באמצעי תשלום בעמותה
 איסור העברת כספים בין עמותות
 תמיכת הממשלה בעמותות
 ניהול עמותה המפעילה בית כנסת
 התמודדות העמותה עם הבנקים
 איך תעבור את הביקורת בשלום
 ניהול נכון של עמותה - מלכ"רים על הכוונת
 תיקון 10 לחוק העמותות
 גיוס תרומות לעמותה
 אחריות נושאי משרה בעמותה
 ההצלחה בגיוס תרומות לעמותה שלך
 


כתובת למשלוח דואר : ת.ד- 446 נתיבות   טלפון: 1599-501-888   פקס: 08-9942058   [email protected]

Blacknet.co.il - בניית אתרים
--