מדריך זה עוסק בחלק המעשי של רישום וניהול עמותה, מוסד שלא למטרות רווח. צעד אחר צעד נלווה אתכם לאורך התהליך, החל מהשלב הרעיוני של התהוות העמותה. כאן תמצאו מידע מפורט על הקמת עמותה רשומה ומסודרת בישראל, התנהלות מול מוסדות ממשלתיים כגון רשם העמותות ורשויות המסים, גיוס תרומות ומקורות מימון נוספים, תכירו את חוק העמותות ותקנותיו, תוכלו לעיין ולהוריד טפסים. ואם כל זה ייראה לכם מסובך וגוזל זמן יקר, נשמח לספק לכם שירותי ייעוץ לעמותות או לענות על כל שאלה בפורום שלנו. אז שיהיה בהצלחה!
|
|
|
 |
בין סמכויותיו של רשם העמותות: רישום עמותה חדשה, אישור תקנון העמותה, אישור ניהול תקין, פירוק או מחיקת עמותה .
|
|
|
טופס הבקשה לרישום עמותה, תצהיר ותקנון העמותה, תשלום אגרת רישום. תהליכים ומידע על רישום עמותה חדשה
|
חוק העמותות
|
|
|
 |
נוסח מלא ומעודכן של חוק העמותות, תש"ס-1980: ייסוד העמותה, תקנון, חברים, מוסדות, חלוקה אסורה בעמותה, ניהול חשבונות וביקורות, פירוק עמותה.
לפרטים נוספים >>
|
|
|
תקנון העמותה - הצהרה פומבית המתארת רעיונות, עקרונות, אמונות, ערכים ומטרות המלכ"ר
|
|
|
|
 |
אישור ניהול תקין מאשר כי עמותה הגישה מסמכים בסיסיים לרשם העמותות, כמו פרוטוקול שנתי של האסיפה הכללית, דו"ח מילולי וכו´.
|
|
 |
קבלת אישור 46 א לפקודת מס הכנסה לצורך הגדלת הקיף התרומות מבעלי העסקים לעמותה.
|
|
|
|
 |
מהותה של ביקורת עומק של רשם העמותות, הערכות לביקורת בעמותה, ועדת ביקורת ודו"ח מילולי
|
|
 |
ע"פ סעיף 37(א) לחוק העמותות נדרשת עמותה להגיש דוח המילולי לרשם העמותות על בסיס שנתי בצירוף לדו"ח השנתי.
|
|
|
|
 |
תכנית הבראה יזומה, לעומת תכנית הבראה שמחייב רשם העמותות על פי חוק וההגבלות הכרוכות בכך.
|
|
 |
10 טיפים לגיוס תרומות לעמותה והגדלת המימון של המלכ"ר
|
לפרטים נוספים או ייעוץ לגבי ניהול עמותות >>
|