דוחות שנתיים | הנה"ח של עמותות

דוחות שנתיים

הגשת דוחות שנתיים של העמותה.
מהם הדוחות השנתיים, למה הם מיועדים ועל מה יש להקפיד לפני ובעת הגשתם?  

שאלות או פרטים נוספים
אנחנו לרשותכם בכל שאלה.
חסכו זמן יקר ובררו פרטים באתר
.

מדי שנה נדרשות עמותות בישראל הרשומות אצל רשם העמותות במשרד המשפטים להגיש דוחות שנתיים ומסמכים שונים לרשויות השונות. דוחות אלו חשובים מאד לחידוש אישוריה השונים של העמותה. במידה אם לא יתקבלו האישורים הללו, או תתעכב קבלתם, עלול להיווצר מצב של עצירת זרימת תקציבים לעמותה, דרישות שונות מן העמותה ובעיות נוספות.

 דוחות ומסמכים אותם יש להכין להגשה עבור הרשויות:

  1. דו"ח מאזן מבוקר אותו עורכת העמותה עצמה באמצעות רואה החשבון המלווה אותה.

  1. הגשת טפסי 1215 לצורך חידושי אישורי מס. בעמותות המסווגות כ מלכרי"ם (מוסד ללא כוונת רווח), כוללים טפסים אלו אישור ניכוי מס במקור + אישור ניהול ספרים. אישור זה מוגש לנציבות מס הכנסה וכולל בתוכו פירוט על הכנסותיה והוצאותיה של העמותה. למעשה, אישור זה מהווה בקשה של רשות המיסים על ההוצאות וההכנסות של העמותה בשנת המס הרלוונטית, כאשר אליו מצורף דו"ח מאזן מבוקר הנערך ע"י העמותה עצמה.

עמותות אשר מסווגות כמלכ"ר מעורב, עליהן להגיש טופס 1215 א´ על מנת לחדש את האישורים שלהן.

הטפסים הנוספים אותן מחויבת העמותה להגיש לרשם העמותות, מדי שנה, על מנת לקבל אישור ניהול תקין לשנה הבאה, מופיעים באתר רשם העמותות וישנה אפשרות להוריד, למלא ולשלוח אותם.

חשוב לשים דגש, בין היתר, על הדו"ח המילולי המוגש לרשם העמותות. בדו"ח זה מנסה רשם העמותות לעמוד על אי דיוקים בדוחו"ת הכספיים, או ללמוד יותר לעומק על פעילותה המעשית של העמותה, ולהקביל אותה למטרות המאושרות לה. זאת על מנת לגלות חריגות, וללמוד על אפשרות בה קיימת פעילות לא חוקית בעמותה.

בכל שנה ושנה נדרשות כל העמותות הפועלות בישראל להגיש דוחות שנתיים שונים לרשויות השונות: מס הכנסה ורשם העמותות, על מנת להמשיך ולקבל את האישורים לפעילותה. אי הגשה דוחות שנתיים אלו מעכבת את הכנסות ותקציבי העמותה ועשויה להביא להפסקת פעילותה. לכן חשוב להיעזר ברואה חשבון מנוסה אשר ילווה את העמותה בהכנת דוחות שנתיים, ובכלל, בכל פעילות הפיננסית.

 

 

 

 

 

    

 

 


ניהול עמותות
ניהול עמותות
הירשם להרצאה הבאה
1599-501-888 
רשם העמותות ייעוץ לעמותות
רישום עמותה הכנה לביקורת בעמותה
תקנון העמותה הנהלת חשבונות
אישור ניהול תקין רואה חשבון לעמותה
סעיף 46 ייעוץ מס לעמותות
פירוק העמותה מדריך ניהול עמותה
חוק העמותות אבחון עמותה אונליין
חדשות ועדכונים על ניהול עמותות
רשם העמותות
                          שפורסמו לאחרונה
 רשם העמותות
 רישום גני ילדים כתאגידים
 העסקת עובדים ותשלום משכורות בעמותות
 עסקאות עם צדדים קשורים בעמותות
 חלוקת מלגות על ידי עמותות
 הכללים החלים על וועדת הביקורת בעמותה
 הגשת המסמכים לקבלת אישור ניהול תקין
 החזר הוצאות לקידום מטרות העמותה
 קבלת תרומות לעמותה ללא הסתבכות
 העברת כספים או נכסים בין עמותות
 החזר תקציב העמותה למשרדי הממשלה
 פעילות העמותה במסגרת המטרות המאושרות בלבד
 נכסים בעמותה - אופן הרישום ברשויות
 שכר חברי ועד העמותה
 שימוש באמצעי תשלום בעמותה
 איסור העברת כספים בין עמותות
 תמיכת הממשלה בעמותות
 ניהול עמותה המפעילה בית כנסת
 התמודדות העמותה עם הבנקים
 איך תעבור את הביקורת בשלום
 ניהול נכון של עמותה - מלכ"רים על הכוונת
 תיקון 10 לחוק העמותות
 גיוס תרומות לעמותה
 אחריות נושאי משרה בעמותה
 ההצלחה בגיוס תרומות לעמותה שלך
 


כתובת למשלוח דואר : ת.ד- 446 נתיבות   טלפון: 1599-501-888   פקס: 08-9942058   [email protected]

Blacknet.co.il - בניית אתרים
--