קבלה בעמותה, כיצד רושמים? ומתי?
בס"ד
קבלה בעמותה, כיצד רושמים? ומתי?
ראשית, יש לזכור שחובה לרשום קבלה באופן מיידי בעת קבלת התרומה.
בנוסף:
- יש להוציא שובר קבלה על כל תקבול בנפרד.
- יש להחזיק 2 פנקסים נפרדים , ולשניהם יהיה מספר עוקב נפרד:
-
- פנקס אחד יהיה לקבלת תרומות ובו ירשם " קבלה תרומה" עם הדגשה במילה תרומה.
- פנקס שני יהיה לשאר התקבולים כגון נתינת שירותים בעמותה, ובו ירשם " קבלה" בנפרד.
- במידה והעמותה קיבלה אישור מס הכנסה לפי סעיף 46 א' יש צורך להדפיס את המילים "למוסד אישור לפי סעיף 46 לפקודה" בקבלה תרומה.
- תרומות בשווי כסף יירשמו גם בספר הקופה. ויש לדאוג לתיעוד של שם התורם, תאריך קבלת התרומה,
- במידה והעמותה קיבלה העברה כספית או הו"ק ישירות לחשבן הבנק של העמותה, אין חובה להוציא קבלה במידה ומתנהלת בעמותה הנהלת חשבונות כפולה, בכל אופן אנו ממליצים גם להוציא קבלה.
- יש להיזהר שהפרטים הבאים יהיו רשומים בקבלה:
-
- שם ומספר העמותה.
- מספר הקבלה העוקב.
- תאריך קבלת התרומה.
- שם התורם ומענו.
- מט"ח/ ₪
- מהות התקבול ( תרומה או שכ"ל וכיו"ב )
- במידה ושיק פרטי השיק
- חתימת המקבל

מעוניין בסיוע בניהול עמותה?
מאמרים נוספים
משכורות בעמותה
קצת סדר במשכורות בעמותות קודם כל נצטרך לחלק את בדיקת קבלת השכר בעמותות לשתי חלקים הראשון הוא גובה קבלת השכר והשני...
רואה חשבון לעמותה או מלכ"...
עמותות שמגלגלות מחזור כספי של מעל לחצי מיליון ש"ח בשנה מתבקשות למנות רואה חשבון שיפקח על ענייניהן. בין תחומי העיסוק של ר...
רואה חשבון לעמותה ומלכ"ר
עמותות שמגלגלות מחזור כספי של מעל לחצי מיליון ש"ח בשנה מתבקשות למנות רואה חשבון שיפקח על ענייניהן. בין תחומי העיסוק של ר...