איך לשווק את העמותה שלך ואיך לא?
מהו ספאם?
דבר ראשון, נתחיל בלהבין מה זה ספאם. ספאם הוא מונח נפוץ המשמש לתיאור שליחה המונית של הודעות לא רצויות בערוצי תקשורת שונים כגון: דואר אלקטרוני, הודעות טקסט, פוסטים במדיה חברתית ושיחות טלפון. כיום, ספאם הפך לטקטיקה שיווקית פופולרית יותר ויותר עבור עסקים ועמותות המעוניינים לקדם את המוצרים והשירותים שלהם.
ההשלכות של שליחת ספאם
כאשר עמותות שולחות בספאם, הן מעמידות את עצמן בסיכון לפגיעה במוניטין ועלולות לאבד את אמון חברי העמותה. עמותות יכולות להיראות כלא מקצועיות על ידי הפצת מסרים לא רצויים ולא רלוונטיים.
יתר על כך, ספאם עלול לגרור השלכות שליליות על הנוכחות המקוונת של עמותה. כאשר חברים מקבלים הודעות דואר זבל, הם עשויים לסמן אותם כדואר זבל, מה שיכול להשפיע על שיעור המסירה של העמותה. המשמעות היא שהודעות אימייל לגיטימיות שנשלחות על ידי העמותה עלולות להגיע לתיקיות הספאם של הנמענים, וכתוצאה מכך שיעורי פתיחה נמוכים יותר ופחות מעורבות.
בעידן הדיגיטלי של היום, אנשים מודעים יותר לפרטיות שלהם ונהיים מודאגים יותר לגבי אופן השימוש בנתונים שלהם. כאשר עמותות שולחות הודעות לא רצויות, זה יכול לעורר תגובה שלילית מחברים, שעלולים להרגיש שהפרטיות שלהם נפגעה.
רשימות תפוצה
כאשר עמותה מפעילה שירותים מסוימים כגון אתר חיצוני או פנימי, לעיתים היא מבקשת את אישור המשתמש לקבלת מידע ומסרונים. במידה ונתקלתם בתלונות על כך, אספנו עבורכם את הסיבות המשפטיות שמצודדות בכם:
- כל אדם מבין שההסכמה לקבלת פרסומים ניתנת לגוף אשר מפעיל את אתר האינטרנט.
- בכל הקשור להסרה מרשימת התפוצה, על העמותה לפרט את הדרכים בהם המשתמש יכול להסיר את עצמו מרשימת התפוצה ויש צורך בציון של דרך אפשרית אחת שהיא פשוטה וסבירה. כדוגמת שליחת הודעת סירוב באמצעות מסרון חוזר או לחיצה על קישור בו ניתן להסיר את המשתמש מרשימת התפוצה.
לסיכום, במקום להשתמש ברשימות תפוצה לשליחת ספאם כטקטיקת שיווק, יש להשתמש בהם בחוכמה לבניית קשרים עם חברי העמותה באמצעות מסרים ממוקדים ורלוונטיים. על ידי כך, עמותות עשויות ליצור קהל עוקב נאמן ולטפח תדמית מותג חיובית שתעמוד במבחן הזמן.